Tipus: curs
Intinerari 1: Estratègia digital
Docent: Alícia Ríos i Moreno – Consultora certificada en l’aplicació de normatives en estructures de gestió de la informació en organitzacions.

 

LOPD

 

Presentació

En l’exercici de qualsevol organització es fa necessari el tractament de dades personals, en la majoria dels casos. Tant si són empreses, associacions o professionals independents, aquests processos comporten una sèrie de responsabilitats i aplicació de mesures de seguretat, exigides per la normativa vigent, amb relació a la Llei Orgànica de Protecció de Dades Personals i la Llei de Serveis de la Societat de la Informació i el Comerç Electrònic.

Aquest curs pretén que els alumnes adquireixin els coneixements bàsics i necessaris per reconèixer els paràmetres en que la seva activitat professional es veu afectada per el Reglament, i sàpiguen detectar i esmenar les necessitats de seguretat, dins els circuit de la informació que gestionen.

A qui va dirigit?

Es important i necessari que els responsables en la gestió de la informació: gerents, administradors, presidents de comunitats, responsables de seguretat en empreses, professionals independents, etc… coneguin fins quin punt estan obligats a complir amb la normativa, en que i com els afecta, i en quins casos es fa necessari redissenyar una arquitectura de gestió documental a la organització per tractar la informació.

Programa

Mòdul 1- Com i per què adaptara la teva empresa a la LOPD

• Conèixer les obligacions legals a que estan sotmeses les organitzacions, segons el seu perfil. I saber identificar quines dades on susceptibles d’aplicar la normativa i el grau de seguretat a establir en cada cas.
• Legalitzar els fitxer de l’empresa i redactar el Document de seguretat.
• Detectar el circuit de la informació a la organització per establir les mesures de seguretat necessàries, implementant sistema de gestió documental adient.
Mòdul 2- Limitacions i obligacions sobre la protecció de dades en el comerç electrònic

• Conèixer les responsabilitat legals en les actuacions en comerç electrònic. Des d’enviar un correu electrònic massiu, a gestionar una pàgina web comercial.
• Aplicació dels requisits de seguretat i accés als documents.
• Avaluar els riscos de les fallides en la gestió documental i dissenyar accions correctives.

Possibilitat de sessions personalitzades pel disseny de la implantació a l’empresa.

Metodologia

La metodologia dels mòdul 1 i 2 és presencial a l’aula. Per el mòdul 3, al ser personalitzat per cada organització s’utilitzarà la metodologia presencial in company, i formació online dirigida als responsables de seguretat.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s