Aquest és un dels temes claus alhora de fer la nostra campanya de e-mail màrqueting. Heu rebut alguna trucada o queixa al respecte? Algun client que no ha rebut la vostra oferta  o la informació dels vostres productes nous? Segurament si, i per cert, no és molt agradable doncs a tots ens agradaria donar una resposta immediata a part de les disculpes, clar!

Abans de començar, cal fer dos aclariments

Gairebé cap programari ni gratuït, ni de pagament garanteix al cent per cent que el correu que enviem arribi a la safata d’entrada. No podem senzillament perquè és el propietari del correu el que decideix a darrera instància, si el teu correu és spam o no. Així doncs, la millor opció és tenir una bona estratègia de comunicació i de màrqueting i sobretot, no fer soroll!

Si, si soroll! Espanya és el 8è país emissor de spam a les bústies de correu. Segons l’empresa Kaspersky Lab especialitzada en seguretat a Internet, la quantitat de correu brossa  a finals del 2014 és del 59,2 % del total d’enviaments. A més, hem d’anar en compte de no caure en Lista Robinson

Avia’m si ho podem evitar aplicant els 4 punts següents:

 

1. Què són els Filtres de Desafiament-Resposta?

Els serveis de correus electrònics  dels nostres clients bloquegen el correu brossa. Conèixer què són i com funcionen els filtres de desafiament-resposta és indispensable doncs són els que decideixen si el teu correu va a la safata d’entrada o bé,  a la safata de spam.

La majoria  serveis de correu electrònic (Outlook, gmail, hotmail, etc…) bloquegen el correu brossa, responent a missatges de correu electrònic amb una pregunta de seguretat que demana al remitent. D’aquesta manera per completar una tasca senzilla que demostra que no són un missatge de spam .

Revisa i comprova amb freqüència el correu electrònic de resposta per verificar els missatges. En cas que no ho facis, corres el risc que vagis directament a la carpeta de spam o alguna carpeta configurada pel client, reduint la visualització.

Més informació a:  ¿Qué son los Filtros de Desafío-Respuesta? Glossari de Mailchimp.com

spamina
Informe de correus bloquejats per Spamina un servei de filtratge de spam

2. Configuració de la llista d’enviament

Hi han dos accions que són clau a l’hora de configurar la llista d’enviament: la configuració del correu des d’on enviem i la personalització de l’assumpte.  Aquesta configuració és molt recomanable realitzar-la quan crees una llista. Per tant abans d’enviar cap campanya, assegurem-nos que la llista estigui ben configurada.

antispam
Configuració dels camps de la llista per evitar que el nostre correu passi com a spam

 

3. El títol de la campanya

Compte amb el títol! Suposem que no és primer avís. Hi han paraules que estan prohibides com oferta, descompte, % , preus, etc… en aquest sentit, recomanem que consultis el vídeo que té publicat mailchimp als seus tutorials  Escribir Líneas de Asunto EficacesSi veus el bloc en anglès recorda que al menú de la dreta trobarà la traducció en castellà. Els vídeos en canvi, són tots en anglès però s’entenen molt bé.

Un altre recurs, molt útil és el testejador de paraules. Proveu-lo que tot i digueu-nos si realment funciona!

titol_proves
Testejador de paraules clau per a escriure assumptes en les teves campanyes d’enviament

 

4. Inbox inspection /inspecció de la safata

Aquest és un servei que et permet verificar l’enviament d’uns quants correus electrònics tot i que, no pots concretar quin, per exemple info@granollersmercat.cat. El sistema és força diferent, seleccionant segons els criteris de filtratge de spam. Podem seleccionar 10 correus de la següent personalització, tenint en compte el navegador que utilitzem, el dispositiu des d’on es fa la consulta, el servei de correu electrònic

inbox_inspection

 

Aquest post també resta obert a totes les qüestions i experiències que tingueu al respecte. Pel que agraïm per endavant els vostres comentaris. Avanti!

 

BIBLIOGRAFIA I ARTICLES d’INTERÈS

Las empresas sortean la ley para seguir enviando spam

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s