MAKES (3)

Automatitza l’enviament dels continguts del teu bloc o web i millora la teu màrqueting de continguts

En el post d’avui coneixerem com fer una campanya RSS de mailchimp, un tema que d’interès per emprenedors  que treballen habitualment amb aquesta plataforma d’email màrqueting.

Aquest tipus de campanyes  permeten automatitzar el disseny i enviament del teu newsletter de forma periòdica. Els avantatges són molts. Això si, hauràs d’invertir una mica més de temps la primera vegada que fas l’enviament.

A més, amb  les campanyes RSS pots publicar els posts del teu blog i afegir contiguts d’altres fonts d’informació “Feed” millorant els continguts del teu newsletter. En aquest post, explicarem quines són les claus per a un bon disseny d’una campanya RSS i mostrarem alguns exemples  que et puguin servir de referència.

Veuràs com he dissenyat el newsletter de Recursos i Eines TIC per a Emprenedors que enviarem mensualment a totes les persones subscrites al butlletí d’ @etsdigital de Granollers Mercat.

  1.  Conceptes clau abans de començar

1.1.Qué es un RSS?

El RSS (Really Simple Syndication) és un tipus d’arxiu XML que permet sindicar i compartir el contingut de la teva web  amb els teus seguidors o usuaris subscrits. A l’igual, tu pots subscriure’t al RSS de les teves webs/ blogs d’interès i d’aquesta manera, rebre de forma automàtica les publicacions via correu electrònic o lector RSS.

rss

Per subscriure’t a un RSS només has de buscar aquest símbol i seleccionar-ho. T’apareixerà un enllaç que sempre finalitza amb /feed

Exemple: https://canmuntanyolapunttic.wordpress.com/feed/

 

En cas de no trobar-ho, prem el botó dret del ratolí i ves a propietats de la pàgina. T’apareixerà el codi de l’arxiu xml i allà buscar l’enllaç del RSS/Feed

1.2.Curació de continguts, complementa amb continguts de qualitat el teu newsletter

Quants correus i newsletters reps a la setmana i quants realment llegeixes? Hem de ser conscients del gran volum d’informació que rebem i reben els nostres usuaris. Per tant, el nostre newsletter ha de resultar de molt interès pels nostres subscriptors sinó els perdrem.

La curació de continguts, “content curator”, és una bona tècnica per complementar i ampliar els continguts dels teus butlletins amb informació de qualitat.

Partim de la base que coneixem els interessos dels nostres lectors i  tenim present quines són les publicacions i  persones de referència del nostre sector. Si teniu una estratègia de màrqueting de continguts molt millor. Una vegada localitzades les fonts d’informació “feed”, seleccionarem les millors notícies a través d’un lector de RSS o FEE

  1.  Creació de la campanya RSS

2.1.Selecció del tipus de campanya

Per a la creació de la campanya hem utilitzat la platafoma de Mailchimp, seleccionant l’opció 4 de l’apartat de creació de campanyes: Creació de campanya RSS

Imagen2

2.2.Configuració de la campanya RSS (selecció del RSS  i paràmetres d’enviament)

Opció1. Vull fer el newsletter de les entrades de la meva web/bloc
Incloure el RSS del teu bloc /web

Imagen3.jpg

https://canmuntanyolapunttic.wordpress.com/feed/

Si no desconeixes si la teva web o blog té RSS pregunta-ho al teu proveïdor o bé, crea el teu propi RSS des d’aquesta pàgina feedy.com

Opció 2. Vull incloure notícies de diferents Feeds RSS
La pregunta que ens fem automàticament és com combinar diferents RSS. Mailchimp ens ho posa fàcil facilitant-nos l’eina ChimpFeedr.

Imagen4

Aquest és el RSS resultant http://mix.chimpfeedr.com/811d9-prova
IMPORTANT! Seleccioneu l’opció “Resize image”

Ara l’inclourem a la pestanya de configuració del RSS

2.3.Preparació de la campanya (selecció de llista i configuració de la campanya)

A partir d’aquí, tot funciona com una campanya regular. El que hem de fer primer és seleccionar una llista d’usuaris o subscriptors i ja podrem anar al següent pas: el disseny del butlletí

Personalització d’etiquetes dins de la campanya

Imagen5

Exemple d’una campanya simple: un RSS, una notícia

Imagen6

Exemple de una campanya de RSS múltiple i notícies convencionals

Imagen7

 

3.Trucs per a bona gestió i publicació de campanyes (FAQ)

Com veieu la creació d’aquest tipus de campanyes és fàcil però has tenir present que el funcionament és diferent de les campanyes regulars.  Per aquest motiu, és molt útil fer un període de prova, per comprovar possibles errors.

Comparteixo alguns dels punts que m’he trobat i que he hagut d’anar millorant abans de llançar el newsletter de forma definitiva.

  1.  Personalitza  ” l’Assumpte” de la campanya

Si et fixes, el TÍTOL DEL CORREU per defecte que publica mailchimp contempla les dates del RSS (pas 2). Pots també personalitzar-la afegint-li el títol de la publicació o amb l’etiqueta del nom de persona per exemple.

Si no t’agrada aquesta opció, pots fer-ho d’aquesta manera més clàssica t el núm. de butlletí o “Novetats de la setmana”. Recorda que al lector li ha de quedar clar que el contingut no és el mateix que en l’edició anterior

  1.     Configura les etiquetes RSS dins de mailchimp

Sempre és recomanable fer una previsualització o un test d’enviament abans de fer l’enviament definitiu. En el cas de les campanyes RSS, és senzillament imprescindible.

Les plantilles de les campanyes de RSS activen per defecte les principals etiquetes *|LABEL|* .

Aquestes etiquetes s’organitzen en 2 grups: les etiquetes  de canal *|FEEDBLOCK|* i les etiquetes d’elements concrets i apariència del RSS *|FEEDITEM|*

 Vigila que la informació no surti duplicada.

Consulta totes les etiquetes al bloc de mailchimp

  1. La mida i resolució de les imatges

Les imatges i vídeos es capten de la font original. Per aquest motiu, és important activar la pestanya “Resize images” cada vegada que la vegis. D’aquesta manera mailchimp ajusta automàticament la mida i resolució a la plantilla que utilitzes.

Si vols assegurar-te que mailchimp capti alguna imatge en concret, inlou l’etiqueta d’html d’imatge específicament

<media:content url=”https://canmuntanyolapunttic.files.wordpress.com/2016/08/makes-3.png?w=900&gt;
<media:content url=”https://canmuntanyolapunttic.files.wordpress.com/example.jpg&#8221; type=”image/jpg”>

  1. Desactiva les campanyes quan no tinguis contingut

Per defecte, quan personalitzem el RSS, hem d’indicar la frequència d’enviament (diari, setmanal, mensual) Però, què passa si durant aquest període de temps, no tenim prou publicacions?

En aquest cas, millor de desactivar la campanya fins tenir prou informació per a fer una campanya atractiva en continguts

Truc: si tens diferents plantilles post anar jugant amb una o d’altre

  1.    Controla la quantitat de publicacions que inclous en cada campanya

Si fem la curació de continguts de nostre bloc i web tindrem bastant controlat el número de publicacions. En canvi, si hem fet una agrupació de diferents RSS el tema es complica una mica més sobretot al principi. Recorda que mailchimp capta les notícies publicades entre el període / dates que hagis seleccionat.

Per exemple en el cas de publicacions d’events, cursos, actes, etc…triarà la data en que hagis fet la publicació de la web, NO la data de l’event.

  1.    Destaca els continguts propis

Si en l’opció de múltiple RSS també has inclòs la URL de la teva web et serà bastant complicat separar o destacar alguna noticia en específic doncs el RSS capta i ordena les publicacions per ordre cronològic.

Una alternativa eficient, tot i que ralentitza l’automatització, és destacar els continguts propis a través de boxes i imatges enllaçades a la teva web o bloc. Fixa’t en l’exemple

Amb el temps, controlaràs bastant bé el contingut a través de les etiquetes d’ elements *|RSS|*

Espero que amb aquest post us engresqueu a provar aquest tipus de campanyes. Tot i que són una mica complicades al principi, to és posar-s’hi!

Per qualsevol dubte o pregunta, resto a la vostra disposició. Recordeu que podeu demanar hora a empresagm@ajuntament.granollers.cat

 

Autora: @nuriallb
Dinamitzadora @etsdigital PuntticMuntanyola

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s